Lidé jsou neochotní změnit dodavatele energií, přestože ušetří
06.06.2017 06:41
Ani možnost úspory nepřijme mnoho lidí k tomu, aby změnili svého dodavatele energií na výhodnějšího. Ročně dojde ke změnám dodavatele jen u přibližně desetiny z celkového počtu odběratelů energií v ČR.
Jaké jsou časté výmluvy
Mezi časté argumenty (nebo výmluvy) odběratelů patří:
- neochota orientovat se v nabídkách
- ztrácení času s výběrem
- strach ze srozumitelnosti nabídek
- papírování a proces změny
Ačkoliv je u více jak většiny odběratelů nová kalkulace výhodnější, než jejich současná cena odběru energií, neochota podstoupit proces změny vyhrává. Ze zjištění můžeme říci, že největším hybatelem není cena, ale způsob změny dodavatele – čím jednoduší, tím lepší. Hned za tím následuje lepší cena.
Proces provede někdo jiný
Paradoxem však je, že proces změny dodavatele dnes není nic složitého. Na trhu existuje nespočet makléřských společností (zprostředkovatelů - např. Tarifomat), které celý proces od A do Z zajistí za klienta. Pryč jsou tedy doby, kdy si veškeré papírování a domlouvání musel klient-odběratel zajištovat sám. Tyto služby jsou bezplatné a hradí je nový dodavatel tzv. „ze svého“.
Není nic jednoduššího, než si nechat provést kalkulaci a vybrat si vhodného dodavatele (cenou i nabídkou – nedívejte se pouze na cenu, ale obecně na kvalitu nabídky). Případně si nechte poradit od operátora (makléřské firmy), který vás bude nezávazně kontaktovat v případě výběru.
Celkově i s kalkulací proces změny dodavatele zákazníkovi zabere asi hodinu času. Vyděláte si za hodinu třeba 4 tisíce korun? To může být právě vaše každoroční úspora.